Her vil du finne viktig informasjon om hva dere må tenke på når dere begynner å bruke Kursportalen. Veiledninger finner dere litt lenger ned på siden.

Første gang du logger deg inn i Kursportalen blir du bedt om å lage deg en bruker. Du behøver ikke å huske brukernavn/passord da innlogging skjer via ID-porten. Når du har laget deg en bruker søker du om tilknytning til et lokallag som du kan søke opp fra Brønnøysundsregisteret. Om du ikke finner lokallaget ditt kan du opprette det manuelt selv. Etter dette kan du sette i gang med å søke om tilskudd til kurs dere har hatt i lokal- eller fylkeslaget. 

Viktig å tenke på:

  • Alle kurs skal søkes om tilskudd til i Kursportalen, eventuelt ved å sende inn frammøteliste i posten. 
  • SpS tar ikke imot frammøtelister på e-post, og ufullstendige frammøtelister vil ikke godkjennes.
  • Den første som logger inn og søker om tilknytning til et lokallag blir automatisk organisasjonsadministrator. Denne har flere tilganger inne i kursportalen enn andre, så det er viktig at riktig person i lokallaget har denne statusen.
  • Vær nøye med å kontrollere at kontonummeret til lokallaget er riktig før dere sender inn søknaden. Dette er det bare organisasjonsadministrator som kan endre. 

 

Veiledninger (Video)

Veiledninger (PDF)
 

(Førstegangs) innlogging i Kursportalen

Søk om tilskudd i Kursportalen

Importer deltagere fra Excel

Endre organisasjonsadministrator i lokallaget

Kursportalen som "app"